13. 7. 2014

Víte, že ve STYLTEXu dáváme k velkoobchodním fakturám za záclony a závěsy lanýžové pralinky?

Ohledně záclon a závěsů je přidávání luxusních pralinek naše již více jak dva roky trvající praxe. Ve Styltexu máme rádi humor a inovace a připadalo nám, že jenom ustřihnout záclonu a poslat jí, je přeci jen málo.

 

Ve STYLTEXU je marketing rozhodně řešen netradičně a tak jsme vycházeli z předpokladu, že pokud nás mají mít naši odběratelé rádi, musíme se něčím lišit. To se ale snadno řekne a velice těžko provede. Nicméně základem naší úvahy je skutečnost, že samotný prodej záclon a závěsů je vlastně "pořád to samé". Je to tak! Jediný čím se záclony od sebe navzájem liší, je jejich cenou, kvalitou a vzorem. Jinak je vše naprosto stejné. Záclony od nás, nebo záclony od naší konkurence jsou v konečném důsledku jen ustřiženou látkou, zabalenou do balíku a poslanou nějakou poštovní službou.

Samozřejmě, že naše záclony jsou krásné, samozřejmě, že naše záclony a závěsy jsou kvalitní, ale to nic nemění na faktu, že zabalený balíček je jen

LÁTKA (záclona nebo závěs) + FAKTURA + KRABICE

Nápad s lanýžovými pralinkami v balíku se záclonou a závěsem:

Dceřinou společností společnosti Styltex (www.styltex.cz) je firma Toppotraviny.cz (www.toppotraviny.cz). Dodavatel luxusních potravin z celého světa. Popravdě máme v nabídce více jak 15 000 produktů, které většinou vidíme poprvé v životě. Podobné to bylo i s vynikajícími lanýžovými pralinkami  Dolce d´Alba. Ve stejné době bylo běžné, že zahraniční společnosti, většinou z Německa tu a tam do zásilky, kdy nám zasílaly nové role záclon, nebo závěsů přidávaly malé reklamní pytlíčky s různými druhy malých bonbónů. To, že každého potěší taková drobnost jsme tedy znali a nebylo to nic revolučního, ale trochu jsme se nad tím u nás zamysleli a pak nás napadlo využít propojení našich dvou společností a přidat k tomu trochu našeho humoru.

Idea zasílání pralinek s fakturou za záclony:

Předně jsme si řekli, že když už něco pošleme, mělo by to odpovídat "pozici" naší firmy, jak bychom jí rádi na trhu představovali. Tedy když už něco posílat, tak ať je to dostatečně reprezentativní. Pak jsme si řekli, že to určitě musí být moc dobré, aby se o tom mluvilo a dělalo to našim záclonám a závěsům reklamu. A v neposlední řadě jsme si řekli, že z toho zkusíme "vykřesat" i něco víc a rozhodli jsme se pomocí našeho dárku upozornit, že by bylo dobré faktury platit včas. Volba tedy padla na luxusní lanýžové pralinky, tedy vlastně na jednu jedinou pralinku ke každé faktuře, aby byl balíček se záclonou, nebo závěsem nejen napjatě očekáván, ale aby mohla vzniknout i drobná rivalita, na koho dnes sladká odměna vyjde.

Výsledkem byla kartička s tímto textem:

P.s. Lanýžová pralinka Dolce d'Alba* je až do úplného zaplacení faktury ve vlastnictví firmy Styltex design, spol. s r.o.

A závěr?:

Asi takhle, opravdu se stalo, co jsme si tak v duchu říkali. V některých firmách se fakturanti ani vedení nikdy k pralince nedostali, protože byla rychle stopená zaměstnanci ve skladu, jinde se o pralinku poctivě dělí, ale hlavně. Všichni vědí, že s naším balíčkem jde tento luxusní dárek a všichni jsou informováni, že by jej měli sníst až tehdy, když mají fakturu pěkně uhrazenou :o) . Nyní zvažujeme, že rozšíříme náš okruh "obdarovaných" i o maloobchodní klientelu.

 

 

Zpět do kategorie

ing. Karel Smejkal, Ph.D. (Praha)

Když realizujete své nápady, konkurenci zdržujete vaším kopírováním.

Služby   

  • Strategie
  • Marketing
  • Partnerské projekty
  • Inspireli
  • Czech Deco Team
  • Asistence architektům
Zavřít

*Položky označené hvězdičkou jsou povinná pole

Diskutujte s námi